1. Setiap tempahan perlu di bayar deposit sebanyak RM50.00. Tempahan yang dibuat tanpa deposit tidak dapat dijaminkekosongan homestay pada tarikh yang dikehendaki.
  2. Dilarang sama sekali melakukan aktiviti yang ditegah syarak dan juga undang-undang.
  3. Check-in Pukul 2.00 ptg dan check-out jam 12.00 tgh. ** "Kebenaran Check-in awal atau Check-out lewat hanya dibenarkan sekiranyapada tarikh dan masa tersebut tiada tempahanawal dari penyewa lain untuk menginapdi Homestay Kesidang dan bayaran tambahanakan dikenakan".
  4. Hanya makanan yang HALAL sahaja dibenarkan di bawa atau dimasak dihomestay ini.
  5. Haiwan Peliharaan adalah dilarang sama sekalidi bawa ke dalam homestay. Kami berhakmembatalkan sewaan sekiranya terdapat penyewa yang membawa binatang peliharaan.
  6. Tetamu hendaklah sedia maklum bahawaKesidang Homestay tidak akan bertanggungjawab terhadap semua tuntutan, guaman, ganti rugi, kos, kerugian dan perbelanjaan yang berbangkit daripada kecederaan kepada mana-mana pihak atau harta yang terlibat dengan kecederaan
  7. Homestay tidak akanbertanggungjawab terhadap kecurian atau vandalisme atau kerosakan barang peribadi tetamu atau barang yang tertinggal di dalamhomestay.
  8. Tetamu adalah bertanggungjawab di ataskeselamatan perkakas rumah, kelengkapan,perabot & elektrik. Dilarang mencuri, mengambil & merosakkan kelengkapan di rumah ini. Setiapkerosakan akan dikenakan surcaj, kecurian akandilaporkan kepada pihak berkuasa.
  9. Dasar jiran yang baik. Tetamu tidak dibenarkan membuat bising, parti, menyanyi, menarimemandangkan homestay ini terletak dalamkawasan perumahan dan perlakuan tersebut akanmengganggu jiran.




Post a Comment